Over Motor Revue

ONDERWERPEN

Klassieke motoren in de praktijk Gebruikte motoren in de praktijk Bijzondere nieuwe motoren tijdloos gezien Techniek in de praktijk, toen en nu Restauratieverslagen, van roestbaal tot pronkstuk Verbouwde machines van Willy wortels Mooie posters, lekker wegdromen KWALITEIT Er zijn meer dan 1,2 miljoen mensen met een motorrijbewijs en daarvan lezen er nog geen 100.000 een blad. Heel veel liefhebbers worden niet bediend. De 10 procent die meestal op de meest actuele machine rijdt, wordt ruim geïnformeerd door vier grote bladen. De grote massa, die op een tweedehands motor zit, niet of nauwelijks, om over de budgetrijder nog maar te zwijgen. In het klassiekersegment is er redelijk aanbod als het om bladen gaat. Motor Revue moet zijn bestaansrecht ontlenen aan pure kwaliteit, de combinatie: mooie opmaak, mooie foto’s en kwalitatief goede teksten. Er komen dan ook alleen mooie advertenties in. Geen rubrieksadvertenties, daarin is in veel media ruim genoeg voorzien. Op een Ural M 72 uit 1954 of een fonkelnieuwe sportmachine: motorrijden is een heerlijke passie, daar moet je gewoon aan toegeven. Dat willen we uitdragen. Hoe je dat doet (oud of nieuw, goedkoop of duur) is in wezen niet belangrijk.

Black Bomber

PRAKTIJKGERICHTE VRAAGBAAK

Hoofdredacteur Cok van den Heuvel is door 38 jaar hobby, 25 jaar beurs en 21 jaar bedrijf stevig verankert in de dagelijkse praktijk. Hij heeft daarnaast 15 jaar met heel veel plezier rondgezworven door bladenland. Begonnen als kenner van klassiek Japans houd hij niet zo van hokjesgeest en past dus ook op een Norton Commando. Hij stapt net zo gemakkelijk op een BMW K1, Aermacchi Ala Verde of Terrot HL. Moderne ontwikkelingen zijn prachtig, dus die worden met graagte gevolgd en beschreven. Vandaar dat er al nagelnieuwe Benelli’s MV Agusta’s, Harley’s en Suzuki’s langsgekomen zijn.

Panther M100

KLASSIEK

Eerste invalshoek blijven de klassieke motoren, daarvan willen we helemaal niet loskomen. Ongelooflijk, de rijkdom en variatie die in het verleden schuilt, zeker als je wijd om je heen kijkt! De dagelijkse praktijk, zowel bij restauraties als rijden met iconen uit de motorwereld komt uitgebreid aan bod. Mooi beeldmateriaal dat door onze fotografie afdeling is verzorgd, waarbij je lekker weg kan dromen. Beeld-tekst verhouding: 60 tot 40 procent.

Ducati Panigale

OCCASIONS

Elke klassieker is ooit gewoon een oude motor geweest. In die voorkamer van eeuwige roem zitten ook leuke en fijne motorfietsen. Meer dan 60 procent van motorrijdend Nederland bezit een machine die tussen de 5 en 20 jaar oud is, dus tussen actueel en klassiek in. Niet iedereen heeft immers de centen, voor een topklassieker of nagelnieuwe motorfiets. Gewone betaalbare occasions komen dus even hard aan bod. Typische zwakheden, reparatieverslagen en adviezen. Bedrijven waar je goed kunt winkelen voor onderdelen komen ook langs in Bedrijf in Beeld.

New Rapid

EIGENBOUW

Verbouwde motoren zijn vaak een ultieme uiting van passie- bij de bouwer! Chopper, streetfighter, rat bike? Laat de eigenaar zijn verhaal vertellen. Het is duidelijk: zo’n machine (of kunststuk?) past ook in Motor Revue!

KTM 690

ACTUEEL

Echt nieuw is de motor maar heel even, maar actuele motoren zijn wel interessant. Dus buiten de teststormen om buigen we ons ook over recente machines. Maar dan zonder snelle kreten als: Scoop!, Nieuw! Of Eerste Test!. Een merkimago bestaat niet alleen uit het laatste model, ook hoe er met oudere motoren omgegaan word bepaald in belangrijke mate het beeld dat een motorrijder van een merk heeft. In dat opzicht is Motor Revue ook voor moderne bedrijven interessant. Motor Revue is een opinionmaker, geen volger. Je kunt het zien als een soort kwaliteitsbewijs. Als je met je nieuwe fiets in dat blad staat, moet deze machine dus wel de moeite waard zijn. Dat geldt zowel voor de lezer als de leverancier van de motor.

Yamaha XS

COLOFON

Marinus van Binsbergen (Bladmanager)

Cok van den Heuvel (Hoofdredacteur)

Nick Kuijpers (Fotografie & DTP)

Sandra van Binsbergen (Fotografie & DTP)